Veel gestelde vragen
Een nieuwe vloer aanschaffen brengt altijd veel vragen met zich mee,
niet alleen over het type vloer maar ook over het bedrijf! Wij hebben de meest
voorkomende vragen alvast voor je beantwoord!
Bestelling annuleren
Toch je bestelling annuleren? Geen enkel probleem!
We begrijpen heel goed dat er soms iets tussen kan komen waardoor een bestelling of levering niet door kan gaan. Voor het annuleren van bestellingen hanteren wij een aantal richtlijnen en voorwaarden.
Heb je vragen over het annuleren van een lopende bestelling en kun je het antwoord niet direct op deze pagina vinden? Stuur ons dan gerust een e-mail via info@laminaatspecialist.nl.
Is annuleren van mijn bestelling nog mogelijk en tot wanneer?
Is annuleren van mijn bestelling nog mogelijk en tot wanneer?
Een leverdag met ons afgesproken?
Als je al een leverdatum met ons hebt afgestemd, dan kun je je bestelling kosteloos annuleren tot uiterlijk 72 uur vóór de geplande leverdag. Daarbij hanteren we 08.00 uur op de dag van levering als richttijd om het uiterste annuleermoment te bepalen.
Nog geen leverdatum ontvangen?
Heb je nog geen leverdag afgesproken en ook nog geen verzendbevestiging van ons ontvangen? Dan kun je je bestelling nog gewoon annuleren.
Wanneer kan een bestelling niet meer worden geannuleerd?
Wanneer kan een bestelling niet meer worden geannuleerd?
Bestellingen van op maat gemaakte of gepersonaliseerde producten kunnen helaas niet meer worden gewijzigd of geannuleerd.
Hoe geef ik een annulering aan jullie door?
Hoe geef ik een annulering aan jullie door?
Om verwarring of miscommunicatie te voorkomen, vragen we je om annuleringen altijd per e-mail aan ons door te geven via info@laminaatspecialist.nl. Gebruik in het onderwerp van je mail graag: "Annuleren bestelling #ordernummer".
Vermeld in je bericht zoveel mogelijk informatie over de bestelling, zodat we je snel en goed kunnen helpen.
Hoe vindt de terugbetaling plaats als mijn bestelling wordt geannuleerd?
Hoe vindt de terugbetaling plaats als mijn bestelling wordt geannuleerd?
Bij laminaatspecialist.nl doen wij altijd ons uiterste best om het door jou betaalde bedrag, bij bijvoorbeeld een retour of annulering, zo spoedig mogelijk terug te betalen. Iedereen wil zijn of haar geld immers zo snel mogelijk weer terug. Wij streven naar sneller, maar doen dit altijd binnen de wettelijke 14 dagen na annulering of retour. Terugbetalingen geschieden op dezelfde wijze als waarop je hebt betaald.
Retouren
Toch je bestelling retourneren? Geen probleem.
We begrijpen heel goed dat het soms anders loopt dan gepland en je een product liever wilt terugsturen. Voor het retourneren van bestellingen hanteren wij enkele richtlijnen en voorwaarden.
Wat is de retourtermijn voor mijn bestelling?
Wat is de retourtermijn voor mijn bestelling?
Hoe lang heb ik om mijn bestelling te retourneren?
Je mag een artikel tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden aan ons retourneren. Daarmee wordt de aankoop van dat artikel (of de gehele bestelling) ontbonden.
Je kunt er ook voor kiezen om ons binnen 14 dagen na ontvangst eerst te laten weten dat je van de aankoop wilt afzien. Na die melding heb je vervolgens nog eens 14 dagen de tijd om het product daadwerkelijk retour te sturen.
De herroepingstermijn gaat in op de dag waarop jij – of een door jou aangewezen derde (niet de vervoerder) – het artikel fysiek in bezit krijgt.
Let op: het herroepingsrecht is uitgesloten voor producten die speciaal voor jou op maat of in een specifieke kleur zijn gemaakt.
Hoe en waar geef ik aan dat ik iets wil retourneren?
Hoe en waar geef ik aan dat ik iets wil retourneren?
Wil je gebruikmaken van je herroepingsrecht? Laat ons dit dan weten via een duidelijke verklaring, bijvoorbeeld per e-mail, brief of ander schriftelijk bericht.
Je mag hiervoor het modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is niet verplicht.
Belangrijk: zorg ervoor dat je melding binnen de herroepingstermijn wordt verstuurd. Dan is je herroeping geldig, ook als wij deze iets later ontvangen.
Wie betaalt de retourkosten bij het terugsturen van een bestelling?
Wie betaalt de retourkosten bij het terugsturen van een bestelling?
Vanaf het moment dat je de bestelling ontvangt, ben jij verantwoordelijk voor de producten. Dit geldt ook wanneer je besluit (een deel van) de bestelling te retourneren.
De kosten voor het terugsturen, zoals verzendkosten of brandstofkosten, zijn voor eigen rekening. Zodra je ons hebt laten weten dat je wilt retourneren, informeren wij je over eventuele ophaalkosten indien van toepassing.
Waar moet ik mijn bestelling retourneren?
Waar moet ik mijn bestelling retourneren?
Per bestelling geven wij specifiek aan waar je het product naartoe kunt retourneren. Dit kan per situatie verschillen, bijvoorbeeld wanneer het artikel rechtstreeks vanuit een ander magazijn of via een leverancier is geleverd. In veel gevallen vind je het retouradres terug op de pakbon bij je bestelling.
Retourkosten
De kosten voor het retourneren zijn altijd voor rekening van de klant.
Zijn er producten die ik niet kan retourneren?
Zijn er producten die ik niet kan retourneren?
Ja, in de onderstaande gevallen is het niet mogelijk om producten te retourneren:
- maat of in een specifieke kleur gemaakt.
- duidelijk persoonlijk karakter.
Daarnaast ben je alleen aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product als deze het gevolg is van gebruik dat verder gaat dan nodig is om het product te beoordelen op aard, kenmerken en werking – zoals je dat ook in een winkel zou doen.
Hoe vindt de terugbetaling plaats als mijn bestelling wordt geannuleerd?
Hoe vindt de terugbetaling plaats als mijn bestelling wordt geannuleerd?
Bij laminaatspecialist.nl doen wij altijd ons uiterste best om het door jou betaalde bedrag, bij bijvoorbeeld een retour of annulering, zo spoedig mogelijk terug te betalen. Iedereen wil zijn of haar geld immers zo snel mogelijk weer terug. Wij streven naar sneller, maar doen dit altijd binnen de wettelijke 14 dagen na annulering of retour. Terugbetalingen geschieden op dezelfde wijze als waarop je hebt betaald.
Kan ik ook diensten retourneren/annuleren?
Kan ik ook diensten retourneren/annuleren?
Je hebt het recht om binnen 14 dagen na aankoop van een dienst de overeenkomst te herroepen, zonder opgave van redenen. De herroepingstermijn gaat in op de dag waarop je de dienst hebt besteld.
Let op: je bent alleen verplicht om de kosten te betalen voor het gedeelte van de dienst dat is geleverd tot het moment van herroeping.